Stare de incertitudine pe toate proiectele importante de infrastructură rutieră din judeţul Dâmboviţa! La conferința de presă de la PSD Dâmbovița, din această săptămână, vicepreşedintele acestei formațiuni politice, Ionuţ Săvoiu și-a arătat indignarea față de această situație, întrebându-se chiar retoric dacă nu cumva la mijloc este o tărăgănare birocratică sau o blocare intenţionată a investiţiilor judeţului.
În acest sens, Ionuț Săvoiu a amintit de reabilitarea şi modernizarea DN 71 Târgovişte – Sinaia, proiect care trebuia să fie finanţat şi scos la licitaţie încă din noiembrie 2020 și acum suntem în august 2021. În aceeaşi stare de incertitudine se află şi Drumul Express, alternativa modernizării şi lărgirii la 4 benzii a DN 71 Bâldana –Târgovişte…
,,Am studiat marţi dimineaţa să văd ce se întâmplă pe site-ul de achiziţii publice referitor la DN 71. Vreau să precizez că, în urmă cu două săptămâni, am fost la Compania Naţională de Infrastructură Rutieră… şi deşi ne-au promis că tronsonul nordic al DN 71 Târgovişte – Sinaia nu are nicio problemă să fie finanţat şi chiar scos la licitaţie, încă din noiembrie 2020, nici până la această dată procedura nu a fost demarată… din motive inexplicabile.
Îmi pun şi eu o întrebare retorică, este doar o tărăgănare birocratică sau este practic o blocare a investiţiilor de interes naţional în judeţul Dâmboviţa? Pe de altă parte am constatat, tot ca un element de noutate, un lucru care mă pune oarecum pe gânduri, faptul că au scos o procedură de achiziţie publică pentru lucrări pe tronsonul acela care, după cum bine ştiţi, este grav afectat de nişte alunecări de teren, la km 98+500.
Din păcate nu se vorbeşte nimic despre lucrările de intervenţie de la podurile de intrare şi ieşire de la Pucioasa, care la fel au durata de viaţă depăşită. Ele fac parte din acest tronson care întârzâie să fie scos la licitaţie, dar, iarăşi, nu a fost defalcată o procedură strictă pentru aceste poduri care n-ar mai trebui să sufere nicio amânare. Despre tronsonul sudic, acel Drum Express, alternativa modernizării şi lărgirii la 4 benzii pe Bîldana –Târgovişte… încă nu a fost finalizată procedura, ceea ce confirmă de fapt că orizontul de aşteptare pentru această investiţie este foarte mare, numărul anilor este greu de estimat.
În schimb, confirmă încă odată că întârzâierea contractării unui proiect matur, cu finanţare, precum tronsonul sudic, a fost o decizie foarte proastă. Eu am speranţa că, probabil, în viitor, constatând de fapt ceea ce spunem de atâta vreme, cel puţin tronsonul sudic, pe zona care nu este în intravilan, de la Bîldana la Târgovişte, ar putea fi modernizată şi lărgită ca o soluţie rapidă de modernizare şi accesibilizare a transportului în zona centrală a judeţului Dâmboviţa”, a declarat vicepreşedintele PSD Dâmboviţa, Ionuţ Săvoiu în cadrul unei recente conferinţe de presă.