Distribuie articolul

Și tu poți deveni asistentul personal profesionist al unui adult cu dizabilități, instituționalizat într-un centru rezidențial, aflat în subordinea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Dâmbovița!

Pașii sunt simpli, asistenții personali profesioniști beneficiază de diverse avantaje și vor urma și un curs de formare, pentru a ști cum să se comporte și cum să îngrijească persoana cu dizabilități. Cursul va fi organizat de specialiști din cadrul instituției, atunci când se va forma o grupă de oameni generoși, care își deschid ușile locuințelor, dar și sufletele, pentru adulții cu handicap grav sau accentuat din sistemul de protecție socială, ce au atât de multă nevoie de sprijin! Sunt neputincioși, fizic și intelectual, nu pot fi total independenți și, de cele mai multe ori, se comportă ca niște copii mari. Asistentul personal profesionist va deveni cea mai importantă persoană din viața adultului cu dizabilități!

De asemenea, și asistenții maternali profesioniști care au în îngrijire copii cu dizabilități pot opta să devină asistenți personali profesioniști pentru copiii cu dizabilități care trec de pragul maturității. După 6 luni de la exprimarea opțiunii trebuie să urmeze cursurile de calificare sau etapele procesului de evaluare și certificare a competențelor profesionale ca asistent personal profesionist, finalizate cu certificat de calificare sau, după caz, cu certificat de competențe profesionale.

Cererea persoanei care doreşte să devină asistent personal profesionist trebuie însoţită de următoarele documente:

  1. copii de pe actele de stare civilă;
  2. copie de pe dovada absolvirii învăţământului general obligatoriu corespunzător prevederilor legale în vigoare la data absolvirii studiilor;
  3. o scurtă prezentare a sa, precum şi a persoanelor cu care locuieşte, menţionând numele şi prenumele, data naşterii acestora şi gradul de rudenie/tipul de relaţie cu solicitantul, precum şi acordul din partea fiecărei persoane adulte cu care locuieşte pentru activitatea pe care urmează să o desfăşoare;
  4. adeverinţe medicale privind starea de sănătate, eliberate de medicul de familie, atât pentru solicitant, cât şi pentru persoanele cu care locuieşte;
  5. copie de pe titlul de proprietate/co-proprietate sau de pe contractul de închiriere sau comodat al locuinţei, pe o durată de minimum 3 ani, cu o cameră separată pentru persoana/persoanele care urmează a fi îngrijită/îngrijite;
  6. declaraţie pe propria răspundere, în formă autentică, a coproprietarului/coproprietarilor sau a proprietarului, în cazul închirierii sau al comodatului, privind acordul ca solicitantul să desfăşoare activitatea de asistent personal profesionist;
  7. copie de pe certificatul de calificare sau de pe certificatul de competenţe profesionale ca asistent personal profesionist.

Persoana de contact din cadrul DGASPC Dâmbovița, care poate oferi mai multe informații pentru cei interesați, este inspector Georgiana Ciolcă, număr de telefon: 0245 611915. 

DIRECTOR GENERAL,               

  1. Ionela Sandu                                    

Distribuie articolul